Lär känna rasen innan ni dömer!

Nu ska jag skriva ett inlägg som gör mig så jävla förbannad rent ut sagt! Detta går ut över alla som har fördomar om rottweilar och schäfer och andra liknande raser!
Jag förstår inte hur man kan döma en ras utan att känna den. Och ge en konstiga blickar när man möter folk ute på stan när man har med sig sin hund. Och alla som hoppar i taket så fort dom ser just dessa raser och andra "kamp" hundar.
Jag själv är uppväxt med både schäfer och rottweiler och jag förstår inte vad folk har för problem med dom!?
De är världens snällaste och är som riktiga nallebjörnar som älskar pussar och kramar och älskar att mysa. Men det enda ni ser är dessa fördomarbilder som jag hittat på google. Och dessa stämmer verkligen inte! Det beror helt på vem som uppfostrar dessa underbara djur! Alla hundar kan bli farliga med fel ägare, tilloch med en liten papillon kan bli farlig, men dessa djur lägger ni ingen energi på? Bara för att de är små?
Som idag tillexempel när jag och Kicki var ute och gick mötte vi ett par som gick en hur lång omväg som helst för att slippa möta oss, bara för att vi just hade en schäfer och en rottweiler med oss.. Det tycker jag är helt sjukt..
Jag själv har 2 rottisar hemma och de är helt underbara, och Kicki har en schäfer som är världens snällaste! Så lär känna rasen innan ni dömer dom! Det är de enda jag vill säga med detta inlägget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0